چگونه اینترنت را بین دو کامپیوتر شخصی به اشتراک بگذاریم

14 آذر 1396
چگونه اینترنت را بین دو کامپیوتر شخصی به اشتراک بگذاریم

این روز ها دیگر کامپیوتری که به اینترنت متصل نباشد را نمی توان به درستی استفاده کرد. از طرفی اتصال مستقیم به اینترنت برای همه کامپیوتر ها نیز میسر نیست و باید اینترنت یکی را با دیگری به اشتراک گذاشت. به اشتراک گذاشتن اینترنت بین دستگاه های موبایل کار نسبتا راحتی است ،اما در مورد کامپیوتر شخصی موضوع کمی پیچیدهتر است. با این وجود روشهایی وجود دارد که از طریق آن می توان اینترنت را بین دو کامپیوتر ویندوز به اشتراک گذاشت.

به اشتراک گذاشتن اینترنت بین دو کامپیوتر مجهز به سیستم عامل ویندوز کار نسبتا سرراستی است و از چند طریق می توان این کار را انجام داد. در ادامه با روشهای انجام این کار آشنا خواهیم شد.

1. وایفای

در صورتی که از دستگاه هایی استفاده می کنید که امکان استفاده از قابلیت وایفای را دارند ،هیچ روشی سریعتر از اتصال دو کامپیوتر از طریق وایفای وجود ندارد. برای اتصال از طریق وایفای تنها کافی است به بخش Settings>Network>Mobile Hotspot برويد. سپس گزینه Share My Internet Connection را روی وضعیت روشن قرار دهید. در این حالت سایر کامپیوتر ها می توانند به این وایفای متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند.

2. Network Bridge

اول از همه گزینه به اشتراک گذاری اینترنت را غیرفعال کنید. این گزینه معمولا در کنترل پنل و آداپتور شبکه شما از طریق گزینه Allow other network users to connect انجام میشود. سپس از داخل پنجره Change Adapter Settings کلید Ctrl را نگه داشته و روی آداپتوری که به اینترنت متصل است کلیک کنید. روی یکی از آداپتورها راست کلیک کنید و بعد روی گزينه Bridge Connections کلیک کنید. حالا تنها کافی است روی کامپیوتری که نیاز به اتصال به اینترنت دارد آداپتور شبکه را یک بار غیرفعال و دوباره فعال کنید.

3. Internet Connection Sharing

در این روش باید دو کامپیوتر را با استفاده از کابل اترنت به یک دیگر متصل کرده باشید. بعد از داخل کنترل پنل به بخش Network and Sharing Center برويد. در اینجا گزینه Change adapter settings را پیدا کنید و روی آداپتوری که به اینترنت متصل است راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در کادر Properties روی تب Sharing کلیک کنید و گزینه Allow Other network users to connect… را فعال کنید. روی کامپیوتر دوم روی بخش Home networking connection کلیک کرده و آداپتور اترنت یکسان با کامپیوتر اول را انتخاب کنید.

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.