انواع روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش یا روشن

21 فروردين 1397
انواع  روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش یا روشن

گم کردن یا دزدیده شدن گوشی تان یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای شما رخ دهد و باعث شود اطلاعاتی حیاتی نظیر شماره تماس ها، عکس های شخصی و ... را از دست بدهید و حتی باعث شود شما در خطر سو استفاده از اطلاعات خود توسط دیگران قرار بگیرد.این بار در گروه آی سی سی روش هایی برای پیدا کردن و ردیابی گوشی و تبلت گم یا دزدیده شده شما در حالت روشن یا خاموش را آموزش میدهیم.

چگونه گوشی یا تبلت گم یا دزیده شده خاموش یا روشن خود را پیدا کنیم؟

توجه داشته باشید استفاده از روش های زیر به منزله پیدا شدن ۱۰۰% گوشی و دستگاه گم شده شما نیست اما احتمال ردیابی و پیگیری موقعیت گوشی نیز وجود دارد و همچنین این روش ها را میتوانید بر روی دستگاه های دگر نظیر تبلت ها نیز که دارای سیم کارت هستند نیز استفاده کنید.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است.

در صورتی که گوشی گم شده شما به هر دلیلی خاموش شده است و نمیتوانید با آن ارتباط برقرار کنید ،تنها راه ارتباط و پیگیری موقعیت سیم کارت گوشی از طریق اپرواتور تلفن همراه شما است.

در ایران فعلا ایرانسل و همراه اول امکان ردیابی و پیگیری گوشی گم شده را دارند .

برای سیم کارت های همراه اول میتوانید به بخش ردیابی گوشی این شرکت مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.همراه اول فعلا این امکان را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

برای سیم کارت های ایرانسل نیز میتوانید به صفحه ردیابی گوشی مفقود شده  مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.توجه داشته باشید ثبت هر درخواست ردیابی در ایرانسل ۱۰۰ تومان هزینه دارد.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالتی که روشن است

در صورتی که گوشی شما روشن است و با تماس گرفتن با خط خود نتوانستید آن را پیدا و ردیابی کنید احتمال دارد روش های زیر برای پیدا کردن گوشی گم شده شما موثر باشد

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

در این روش گوشی شما ابتدا باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد.

ابتدا به Android Device Manger مراجعه کنید،اگر گوشی شما به اینترنت متصل باشد موقعیت دقیق گوشی بر روی نقشه نمایش داده میشود.سپس میتوانید از طریق گزینه Play Sound گوشی خود را از راه دور به صدا در بیاورید تا اگر در نزدیکی محل گم شدن گوشی قرار دارید راحت تر آن را بیابید و یا از طریق گزینه Lock گوشی خود را قفل کنید تا شخص دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. گزینه ERASE هم اطلاعات گوشی شما رو پاک میکند.

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

ردیابی و پیدا کردن آیفون ، آیپد ، مک بوک  و.. گم شده

برای دستگاه های اپل میتوانید با مراجعه به سرویس icloud و اپل آیدی خود وارد داشبورد اکانت اپل خود شوید و از بخش Find My iPhone اقدام به ردیابی گوشی گم شده خود کنید این بخش بسیار شبیه به Android Device Manager گوگل است.توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس دستگاه شما باید به اینترنت متصل یاشد و قابلیت location services نیز بر روی دستگاه اپل شما از قبل فعال باشد.

سپس منو بالا صفحه را از روی All Devices بر روی نام دستگاه خود تنظیم کنید تا ردیابی آن شروع و در نهایت موقعیت آن بر روی نقشه نمایش داده شود،در نهایت همانند گوگل گزینه هایی نظیر Play Sound برای به صدا در آوردن دستگاه ، Lock برای قفل کردن و Erase برای پاک کردن اطلاعات از راه دورد نمایش داده میشود.

 

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.