85 اپلیکیشن مخرب در پلی استور که اطلاعات کاربران را می‌ دزدیدند

28 آذر 1396
85 اپلیکیشن مخرب در پلی استور که اطلاعات کاربران را می‌ دزدیدند

هشتاد و پنج اپلیکیشن موجود در پلی استور گوگل حذف شده‌اند و دلیل این امر ،سرقت اطلاعات کاربران ،از جمله رمز ورود و نام کاربری آن ‌ها در شبکه‌ های اجتماعی مختلف بوده است. شرکت کسپرسکی  این سرقت اطلاعات را کشف کرده است و فهرست این اپلیکیشن ‌ها را در اختیار گوگل قرار داده است. گوگل هم ضمن حذف این اپلیکیشن‌ ها ،اطلاعاتی در ارتباط با آن ‌ها در اختیار کاربران قرار داده است.

برخی از این اپلیکیشن ‌ها حدود هفت ماه در پلی استور در دسترس بوده‌اند و بیشترین تعداد دانلود در بین آن‌ ها به یک میلیون بار هم رسیده است!

مکانیزم این سرقت ‌ها بسیار ساده بوده است: از کاربر در اولین ورود به اپلیکیشن ،نام کاربری و رمز عبور فرد در سایت VK درخواست می ‌شده است و کاربر هم به اعتبار وجود این اپ در گوگل پلی ،با خیال راحت از بابت امنیت این اطلاعات ،آن‌ ها را دو دستی به سارقان تقدیم می ‌کرده است.

هنوز خبری مینی بر باج‌خواهی یا افشای این اطلاعات منتشر نشده است.

این اولین بار نیست که محصولات اندرویدی در معرض خطر امنیتی قرار گرفته‌اند. تنها ظرف سه ماه گذشته ،حفره امنیتی موسوم به     KRACKنیز از طریق WiFi اطلاعات کاربران را منتشر کرده بود. همچنین اپلیکیشن ‌هایی هم کشف شده بودند که اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده بودند. در کنار تمام این موارد ،دارندگان گوشی ‌های OnePlus بیشتر از سایرین مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته بودند؛ زیرا این سرقت اطلاعات از طرف خود شرکت سازنده گوشی ‌ها صورت گرفته بود!

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.