اینتل تا سال 2020 پشتیبانی از بایوس قدیمی‎ را متوقف خواهد کرد

4 آذر 1396
اینتل تا سال 2020 پشتیبانی از بایوس قدیمی‎ را متوقف خواهد کرد

در اواسط دهه 90 میلادی اینتل به این نتیجه رسید که سبک رابط کاربری میان افزار IBM BIOS (Basic Input/Output System) محدودیتهای زیادی دارد. در نتیجه اینتل شروع به توسعه ویژگیهای EFI و مشارکت با انجمن اتحاد EFI کرد. در حالی که اینتل به مجوزهای خصوصیات EFI مشغول بود ،ویژگیهای UEFI توسط این انجمن معرفی شد.

در حالی که کامپیوتر های مدرن از قابلیت UEFI بهره میبرند ،اغلب آن ها از یک حالت بایوس قدیمی برای سخت افزارهایی که ممکن است به طور کامل با UEFI سازگار نباشد نیز استفاده میکنند. حالا طبق اخبار مطرح شده ممکن بعد از گذشت چند سال این گزینه به طور کامل حذف شود.

اینتل اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2020 پشتیبانی از بایوس قدیمی را متوقف کند. تا سال 2020 اینتل تنها از UEFI Class 3 پشتیبانی خواهد کرد که به معنای عدم پشتیبانی از CSM قدیمی است.

شایان ذکر است که این تغییر به معنای آن نیست که Secure Boot اجباری خواهد بود. بنابراین چنین تغییراتی شما را از اجرای یک سیستم عامل تایید نشده روی یک ماشين مجهز به سخت افزار اینتل منع نخواهد کرد. این الزام برای استفاده اجباری از secure boot در طبقه بندی دیگری تحت عنوان UEFI Class 3+ قرار خواهد گرفت.

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.