اهمیت کلاود برای فاصله ،مکان ،منطقه

25 مهر 1396
اهمیت کلاود برای فاصله ،مکان ،منطقه

اخیرا یک گزارش از EdgeConneX و Cedexis با عنوان « کلاود ،محتوا ،نحوه اتصال و اینترنت در حال تکامل » نشان می دهد که موضوع منطقه و مکان در مورد کلاود تا چه اندازه اهمیت دارد. این تحقيق با استفاده از ابزار اندازه گیری عملکرد اینترنت مبتنی بر Cedexis’ RUM برای آزمایش وضعیت عملکرد کلاود در مکان های مختلف و با تکنیک های مختلف بهینه سازی انجام شده است.

نتایج اولین مجموعه از آزمايشات به تاثیر فاصله می پردازد. یک زمان پاسخدهی پایه برای اتصال کاربران سیلیکون ولی به یک کلاود در منطقهای در شمال کالیفرنیا و همچنین کاربرانی در منطقه شمال ویرجینیا که به خدمات کلاود آشبورن ویرجینیا متصل بودند در نظر گرفته شد. زمان پاسخدهی محلی برای سیلیکون ولی 24 میلی ثانیه و برای آشبورن 23 میلی ثانیه بود. سپس سایت های دیگری از نواحی مختلف ایالات متحده که به نزدیکترین نود متصل بودند ،انتخاب شدند. نتایج اثبات کرد که فاصله اهمیت دارد ،چرا که زمان پاسخدهی برای کاربران جنوب کالیفرنیا 37 درصد کاهش (32 میلی ثانیه) را نشان داد ،واشنگتن 66 درصد کندتر (39 میلی ثانیه) شده بود و فلوريدا 109 درصد کمتر (48 میلی ثانیه) بود.

استفاده از شبکه های تحویل محتوا برای افزایش عملکرد کلاود

این گزارش نشان می دهد که یک شیوه برای افزایش عملکرد کلاود استفاده از شبکه های تحویل محتوا (CDN) است که به طور موثری محتوا را به کاربر نزدیکتر می کند. Cedexis عملکرد CDNهای محلی با نمونه های غیر محلی در 31 ایالت مختلف را با هم مقايسه کرد و نتایج نشان داد که نمونه های محلی به طرز چشمگيری بهتر بودند. برای مثال ،کاربران در دنور 15 درصد افزایش در زمان پاسخدهی را مشاهده کردند ،بوستونی ها 39 درصد و کاربران سن دیاگو و فونیکس شاهد 47 درصد بهبود در عملکرد بودند.

تامین کنندگان کلاود نقاط محلی قابل دسترس برای همه مناطق را فراهم نمی کنند ،به همین دلیل اتصال به یک تامین کننده CDN محلی به این معنا است که دیگر نیاز نیست داده ها مسافت طولانی را طی کنند..

مراکز داده سر راست زمان پاسخدهی کلاود را بهبود می بخشد

یکی دیگر از روش های بهبود وضعیت زمان پاسخدهی در کلاود اتصال به یک مرکز داده سر راست و تا حد ممکن نزدیک به کاربر است که یک اتصال سر راست و مستقیم به کلاود بدون نیاز به پیمودن اینترنت را فراهم می کند. در این روش شما از مزیت افزایش امنیت نیز برخوردار خواهید شد زیرا ترافیک از طریق یک شبکه خصوصی ارسال می شود.

کلاود برای بسیاری از سازمان ها به یک استراتژی تبدیل شده است و وضعیت اتصال به آن نیز به همین اندازه مهم است. بزرگان صنعت ایتی باید متوجه این موضوع باشند که تمام مسیر های شبکه یکسان ساخته نمی شوند. این گزارش توانست به خوبی تاثیرات منطقهای بر عملکرد کلاود را نشان دهد.

کاربرد ها و خدمات جدید مثل تجزیه و تحلیل ویدیو ،اینترنت اشیا و یادگیری ماشین اثرات تاخیر در تبادل داده را بارزتر می کند. کسب و کار ها باید سطح آگاهی و تلاش خود را بیشتر افزایش دهند تا بتوانند بهتر از گزینه های مختلف موجود از قبیل CDNها و اتصال مستقیم و مجازی اینترنت استفاده کنند. بهینه سازی اتصال به کلاود کار سادهای نیست ،اما خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می توان آن را راحتتر انجام داد..

نوشته های مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر میدهد.